אני כותב את הדברים האלה בכאב, דווקא כמי שתמך ותומך ברוב ההכרעות הקשות שקיבלה הממשלה החדשה בדלית ברירה אחרת – אבל בשום אופן ופנים לא להכיל מתים! זה אסור בכל זמן ומקום, לא בקורונה, לא בכבישים ולא בחופים.

ד׳ באלול ה׳תשפ״א (11/08/21) ,יואל בן-נון

 

במחילה – ראש הממשלה שלי ושרת הפנים, נפתלי בנט ואיילת שקד – אסור להכיל מתים!
זה לא רק ניסוח לא מוצלח, אלא השקפת עולם שגויה ומוסר מעוות!

הצרה הגדולה היא, שכולנו חוטאים בזה, כי תרבות הנסיעות שלנו בדרכים אומרת בדיוק את אותו העיוות המוסרי – להמשיך לזרום בכבישים בהיקפי התנועה הפקוקה להחריד, גם לצורכי עבודה, וגם להנאות ובילויים, ולהכיל !!! יותר מ-300 מתים לשנה בכבישים, וזה אחרי כל המאמצים העצומים המושקעים בחינוך ובהדרכה לזהירות בדרכים, ואחרי כל מאמצי השיטור והענישה המגוחכת לעיתים קרובות, ואחרי כל ההשקעות העצומות בתשתיות – האם כולם מודעים לכך, שבשנת הקורונה, בזכות 3 סגרים (עם מחיר כלכלי כבד) ירד מספר המתים בכבישים ביותר מ-50??

האם ידעתם, שמספר ההרוגים בכבישים מאז קום המדינה עולה על 30 אלף? יותר מכל חללי מלחמות ישראל והרוגי הטרור הנפשע?

לו היה הדבר בידי הייתי מחייב את עובדי המדינה והגופים הציבוריים לעבור ל-50 אחוזים של עבודה מהבית, ודורש מכל גוף הנתמך מתקציבי המדינה והרשויות לעבור ל-30 אחוזים של עבודה מהבית, במיוחד אחרי שהוכח לחלוטין (בזכות סגרי הקורונה!), שחלק גדול מהעבודה, בעיקר המשרדית, יכולה בהחלט להתבצע מרחוק – כמו כן, הייתי מעניק הטבות במס למגזר הפרטי, לכל אדם שיעבוד או ילמד מהבית, ולכל חברה או אקדמיה, שאחוז ניכר מעובדיה ומלומדיה יעבור לעבודה וללימודים מהבית – החיסכון האדיר הצפוי רק מהפחתת העומס והפקקים בכבישים יכסה בקלות את העלויות של הטבות המס ההן, ומעל לכל, נפסיק להכיל מתים!

זאת ועוד – יותר מ-50 איש טבעו למוות בשנה וחצי! אסור להכיל מצב כזה!
אם אפשר לאתר עברייני מסכות בעזרת רחפנים, מדוע אי אפשר לאתר כל מי שנכנס למים בחוף לא מוגן על ידי מציל כחוק, להוציא אותו מן המים לפני שיטבע חלילה, ולגבות ממנו קנס שיממן את הרחפנים האלה ??

ובחזרה למתים ממגפת הקורונה – אינני רוצה סגר בחגים, במיוחד כי אני רוצה ביקורי נכדות ונכדים בחגים, אבל אם אין ברירה – לא נורא! גם אם מערכת החינוך תלמד כולה מרחוק עד אחרי החגים – לא נורא! ממילא בחודש החגים לא לומדים הרבה גם כשכולם בכיתות. עדיף להתכונן כראוי לפתיחת המוסדות והכיתות אחרי החגים, ובינתיים להגביר את מבצע החיסונים ואת קטיעת ההדבקות.

רוב התוקפים אתכם, ראש הממשלה ושרת הפנים, נפתלי בנט ואיילת שקד, ורוב הטוענים נגדכם על גניבה ורמייה וכדומה, לא תמכו בכם ולא הצביעו עבורכם דווקא מפני שהבינו את סדר העדיפויות שלכם – ואילו אני כותב את הדברים האלה בכאב, דווקא כמי שתמך ותומך ברוב ההכרעות הקשות שקיבלתם בדלית ברירה אחרת –
אבל בשום אופן ופנים לא להכיל מתים!

זה אסור בכל זמן ומקום, לא בקורונה, לא בכבישים ולא בחופים.