די בתמיכה מבחוץ של 4 ח”כים מכם בממשלת ישראל המכהנת כחוק, כדי למחוק את התלות ברע”מ! לא צריך לחכות למבצע צבאי או למלחמה חלילה – אם כל כך חשוב לך (ולכולנו) להציל את המדינה היהודית מידי רע”מ, את וחברייך יכולים לעשות בדיוק את הדבר הזה!

ה׳ באלול ה׳תשפ״א (12/08/21) ,יואל בן-נון

 

קראתי גם אני את מכתבך הגלוי והסוער לחה”כ עידית סילמן –
בניגוד לרוב המוחים והזועקים, לך אני מאמין. החרדה שלך כנה, ולכן נראה לי חשוב להתייחס אליה. חרדה לביטחון המדינה היהודית, כשמנהיג הרע”מ המוסלמי-ישראלי אוחז בנו בלשון המאזניים שלו –

כאשר בנימין נתניהו התכוון להקים ממשלה כזאת שתישען על רע”מ, ופתח את הדלת ללגיטימציה שלה, אתם עמדתם בפרץ ומנעתם ממשלת ‘ימין’ הנשענת על רע”מ – זה היה הצעד היחיד שלכם שהערכתי והסכמתי לו – גילוי חוט שדרה מוסרי וערכי גם מול המנהיג הוותיק שנדמה (במפלגה הגדולה ובגוש הנאמן) כי אסור לערער עליו, וגם לא להרהר אחריו, כביכול, גם כאשר נכשל בהרכבת ממשלה ראויה, ובשנאה אישית חמורה נגד ראש הממשלה הנוכחי, נגד שר המשפטים, ונגד רבים וטובים מכל אלה שניסו לעבוד יחד אתו במשך השנים.

אבל כאן התבקש ומתבקש מכם הצעד הבא –
די בתמיכה מבחוץ של 4 ח”כים מכם בממשלת ישראל המכהנת כחוק, כדי למחוק את התלות ברע”מ! לא צריך לחכות למבצע צבאי או למלחמה חלילה – אם כל כך חשוב לך (ולכולנו) להציל את המדינה היהודית מידי רע”מ, את וחברייך יכולים לעשות בדיוק את הדבר הזה!
נכון, זה יפגע בסיכוי שלכם לבלוע את הציבור הדתי-לאומי (ברובו) בבחירות הבאות, כמו שעדיין מקווים רבנים בגילויי הדעת שלהם, ולכן הם יתנגדו לצעד כזה!
נכון, צפויות תגובות קשות בקרב הציבור שלכם שעדיין מנהל את המאבק היצרי רווי השנאה האישית בין בנימין נתניהו לבין נפתלי בנט!
אבל כדברייך ממש, צעד כזה יציל את מדינת ישראל היהודית מהתלות ברע”מ, ועל זה צריך לנהל שיחות רציניות עם ראש הממשלה ואנשיו גם כעת – ברגע שתשחררו את ממשלת ישראל מלשון המאזניים העבאסית, אתם תירשמו בהיסטוריה כמושיעים – פתאום יצטמצמו תקציבי העתק המובטחים לרע”מ או יתפרסו על פני שנים ארוכות, ויצוצו כל מיני תנאים שהם יתקשו לקבל, וממשלת ישראל תוכל לשמור על ביטחונה והצלחתה של מדינת ישראל, וגם על המרחבים הפתוחים עדיין בנגב, ביהודה ובשומרון.

המפתח נמצא בידיכם המורמות בכנסת! את וחברייך יכולים לבלום חלק גדול מן הסכנות שעליהן כתבת במכתבך הגלוי!
לכן, האחריות מוטלת גם עלייך ועל חברייך – אם תמשיכו לשבת על עגלת השנאה האישית לראש הממשלה נפתלי בנט, ולנהל, עם רבנים, את מערכת הבחירות הבאות למען המנהיג נתניהו, כי אז, גם אתם תשאו באחריות לכל מה שיקרה כאן, ואפילו אם רק חלק מחששותייך יתברר כמוצדק.
בימי הדין והרחמים האלה, גם את וחברייך צריכים לחשבון נפש ציבורי.

 

בכבוד, בברכה ובתקווה

יואל בן-נון